Tråkigt att det ska strula:/
Då det gäller ventilspelet så är ventiler mm inslipade och spelet ställt rätt ska det ju inte ändras dock kan de göra det ibland med lashcaps av mindre bra kvalitet om dom inte har riktigt full anliggning mot ventilskaft mm sen sätter sig när man kört ett tag.
Spånen i tråget tycker jag inte ser ut som något från ett lager eller så men det är svårt och säga ifrån en bild du kan ju lossa överfall från vev och vevstakar och kolla lagren om något följt med runt i motorn eller om du ser vart det kommer ifrån det bör inte bero på lågt squish mått det hörs om en kolv tar i toppen och det blir nog inga sådanna spån av det heller.
0.69 imellan ger rätt låg säkerhetsmarginal men bör fungera utan problem på en lågvarvig motor man brukar säga 0,1mm för varje 1000 varv motorn ska varva + en tiondel till för säkerhets skull jag har varvat en busmotor 8000 vid växling och med nån övervarvning på det med 0,8mm klämspalt utan att det tog i.
Sitter slangen som släppt mellan insug och luftvåg påverkar den sitter den mellan luftvåg och luftfilter är chansen liten att den gör någon skillnad.
5k för ett renoverat k-jet lät minst sagt dyrt tror du att det är fel på det så prova ta lös Spridarna stoppa dom i varsin flaska kör pumpen och tryck upp luft vågen så det kommer bränsle skiljer det mer än några % i flaskorna sedan är det något som inte är bra.
Det är ingen garanti för att trycket är rätt om det kommer bränsle från returen kommer det inget är det dock med säkerhet något fel det kan testas enskilt eller då man testar Spridarna då kan man styra upp luftvågen max så man motsvarar full gas och se så man har kapasitet för det (bränslet kan ju räcka på lägre gaspådrag om man bara kollar med motorn avstängd)
Kollat så kammen står rätt hamnar den fel så blir ju motor gången inte bra?
Vart hittade du föresten en 0,69 mm tjock toppackning? Såna vill jag ju också ha till budgetmotorerna så man får mindre klämspalt utan att plana blocket