Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Jaeger

Sidor: 1 2 [3]
31
Bilder och filmer / SV: Bogsering som inte slutar bra
« skrivet: augusti 11, 2008, 20:26:51 PM »
Blåryker nästan like mkt som min ;)

32
Bilder och filmer / SV: 2 häftiga rulningar från finland
« skrivet: augusti 11, 2008, 20:03:23 PM »
JÄKLAR I MIN LÅDA! (Som en viss speaker skulle sagt ;) )

33
Regler / Konstiga regeler? Eller är det jag som är konstig?
« skrivet: augusti 11, 2008, 20:00:17 PM »
Skulle besikta "nybyggda" 9000 för några helger sen. Blev nerlsag på: Bur, stol coh bälte + bältesinfästningar.

stol och själv bältet fattar jag, för dom är förbjudna (fick med dom när jag köpte bilen halvklar). Det jag inte förstår är detta.

Bakåtsträvorna i buren är fästa i nåt som kan kallas stötdämpartorn som sitter i anslutning till hjuhusen (inte jag som byggt buren). I reglerna står det: "Bakåtsträvans infästning i huvudbågen ska vara så nära taket som möjligt, och bakåt infästes i hjulhusen för att ge maximal stadga åt huvudbågen."

Det jag inte fattar är varför ska man sätta skiten i just hjulhuset när stötdämpartornsinfästningen var fan så mycket stabilare! Nån som kan förklara?

Sen med infästningen till bältet. Då måste man ju antingen dra en plåtbit runt själv buren och sen göra en infästning med bältesöglor i själva plåtbiten, eller bara dra bältet runt burbågen. På denna bil satt infästningarna direkt i buren (inte jag som gjort heller), alltså en liten platta svetsad i buren och sen öglorna i plåtbiten (den var alltså inte dragen runt buren). Hur fan tänkte SBF där? Jag menar; i Rally har du ju förfan såna infästningar? Jag begriper inte.

34
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: juli 28, 2008, 23:54:04 PM »
Sidorutor+bakruta är väl härdat original. Bara framruyta som e laminerat. Härdat är bara förbjudet i som framruta

35
Saab / SV: Månen 121 kam? Eller?
« skrivet: juli 16, 2008, 13:50:19 PM »
Fasiken, är det ingen som vet :(

36
Saab / Plana topp på 16v
« skrivet: juli 11, 2008, 14:22:55 PM »
Har hört at tman inte ska plana toppen på en 16v, varför?

Bilen är en Saab 9000 2.3 16v

37
Bilder och filmer / SV: Har du hittat något coolt klipp på YouTube?
« skrivet: juli 10, 2008, 00:42:41 AM »
Jepp, Forslöv i nynäs -86. Det stod ju förfasiken i beskrivningen och titeln på youtube  ::)

38
Bilder och filmer / SV: Har du hittat något coolt klipp på YouTube?
« skrivet: juli 10, 2008, 00:41:06 AM »
Hmm, har för mej att det är Forslöv som kör den, i nynäs -80någonting? Eller misstar jag mej med årtalet kanske :P

39
Saab / SV: Månen 121 kam? Eller?
« skrivet: juli 09, 2008, 12:56:16 PM »
Det är lite akut med det här då killen är i sthlm just nu!! Så om nån vet, så svara snälla :D

40
Saab / Månen 121 kam? Eller?
« skrivet: juli 08, 2008, 23:25:42 PM »
Skulle behöva hjälp med en kammärkning. Enligt säljaren står det 121 på kammen, till B motor om jag förstått det rätt. Är det Månen eller?

Enda anledning till att jag vill veta är att jag vill veta ventilspelen, förtändning osv osv osv. då han inte har några papper.

41
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: juli 08, 2008, 18:31:21 PM »
En 9000 som ska gå håga. Har gått 6 timmars förut så det e lite pill. Tank, grind osv. Skiter i trimmet, bara gasar! :D

Sen en 99a me Bmotor, som ska gå någon 2 dagars. Där blir det lite värre grejjor. Inte det värsta, men så mkt värsting som plånboken pallar :D

42
Saab / SV: B-Motor! Lite tips sökes
« skrivet: juli 04, 2008, 23:41:00 PM »
Tack som fasiken för tipsen :D Får vi se när det blir klar, beror påmlust, tid, ork och all sån skit. Och pengar såklart.

43
Bilder och filmer / Lite ego filmer från min bravader ;)
« skrivet: juli 04, 2008, 00:02:26 AM »
Lagt ut lite som jag har klippt ihop från min egen åkning genom åren (3). Far som filmar :D

Moments -06 -


Moments -07 -


Senaste rullningen -

44
Saab / B-Motor! Lite tips sökes
« skrivet: juli 03, 2008, 23:58:35 PM »
Har lite frågor då jag intehaft många FR bilar i min hand (1 som jag bygde själv för 3 år sen som jag haft hittils och nu en 900a med den första bilens motor) och det enda trim jag haft är en kam och planad topp + diff.

Fråga: Den mildaste/billigaste B-Motor kammen som ligger på FR shop; MÅSTE man byta ventiler eller annat godis i toppen för att det sak över huvudtaget fungera? Går original sönder/slitna?

Nån som har bild/tips/illustration på ett fäste, som man bygger själv, till 2 st enkelförgasare? Alltså, 2 förgasare som suttit på enförg.motor. Dom är ju större, så det ska vara "problem" att få dit dom har jag hört. Så om nån har bild eller kan förklara så blir jag skitglad :D

Sen; Extractor gren till en B-Motor. Existerar det ens? Och vart hittar man det, förutom skroten ( har letat och hittar inget)? Finns det nån som tillverkar till ett humant pris?

Mina planer är: Planad topp, kam, svets diff, extractor + 2'5 hela vägen från gren, dubbel enkelförgasare, simondämp och polera insugskanalerna. Är det för mkt slit om man inte har en riktigt topp? Eller gör alla sin funktion liksom? Med andra ord; är det värt att sätta dubbelfugge utan att ha portat ordentligt, tex.

Alla svar och tips tas emot med enorm glädje så möts vi på lördag i E-tuna med blåryks saaben :D

Sidor: 1 2 [3]