Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29
361
Volvo / SV: B230F - råd & tips kring sugtrim
« skrivet: oktober 27, 2009, 19:51:18 PM »
kasta orginalsprutet i soptunnan o satsa på ms

362
Volvo / SV: kam b230a????
« skrivet: september 21, 2009, 09:16:55 AM »
jag har inga färdiga Su insug just nu men ska försöka snickra ihop några nästa vecka hör av er om ni vill ha insug

363
Saab / SV: olika motorer på 99 låda
« skrivet: september 20, 2009, 10:46:38 AM »
vem har råd med torrsump

364
Saab / SV: olika motorer på 99 låda
« skrivet: september 18, 2009, 21:38:07 PM »
problemet med volvo på saab lådan är olje pumpen den får inte plats o då blir det att hitta på någon annan lösning ELLER annars tar man ett B 234 block en 16v bottendel  då sitter olje pumpen nästan som på en saab ungefär fast den driv då av kamremmen då är det bara att svetsa ett nytt sugrör till pumpen

365
Volvo / SV: 245-88 vs 244 -79
« skrivet: september 02, 2009, 20:34:34 PM »
allt passar utom bakluckan

366
Volvo / SV: Balanserad vev??
« skrivet: september 01, 2009, 22:09:21 PM »
om du pratar med någon firma som balanserar så balanserar dom ett löst svänghjul åt dej för en vettig peng

367
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: september 01, 2009, 18:55:54 PM »
 2.8 bar är bättre än orginal så det funkar

368
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 31, 2009, 20:29:49 PM »
BTR på sidan kopplas till bränsle huvud på toppen i mitten  BTR under kopplas till retur på sidan på bränsle huvudet  BTR vakum uttag används inte

369
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 30, 2009, 22:57:54 PM »
nejdå det stämmer vakum ska du inte koppla in

370
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 30, 2009, 15:24:39 PM »
om regulatorn är på 2.5 bar funkar det vänd regulatorn åt rätt håll annars funkar den inte ---in i regulatorn från mängd huvets övre anslutning o ut på sidan av huvet

371
Bygga / SV: Bakaxel.
« skrivet: augusti 28, 2009, 23:40:36 PM »
vinklar du ner axeln för mycket gå den bara rakt fram i kurvorna

372
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 28, 2009, 23:38:25 PM »
pluggar du ledningarna somsitter till styrtrcksventilen  blir det för högt tryck o då får den inge soppa alls--ta en tryck regulator som sitter på elektrononiska sprutet typ volvo 240 eller 360 med B200 den är ställd på 2.5 bar o det är perfekt på en saab

373
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 27, 2009, 20:46:46 PM »
prova med att byta styrtrycks ventilen innan ni gör något annat  styrtrycks ventilen kan du ta från vilken saab som helst nästan samma tryck i alla...ibland räcker det att köra soppa torsk så börjar den att krångla..

374
Köpes / SV: 7'ans kedjeprimär till og900
« skrivet: augusti 24, 2009, 13:06:11 PM »
första siffran är vilken motor som sitter i -andra siffran är antal växlar -redje siffran är utväxling i primären        fyrväxlad lång etta-- fem växlad kortare etta

375
Saab / SV: trim tips h motor
« skrivet: augusti 21, 2009, 19:29:21 PM »
orginal styrtrycks ventil ändrar tryck beroende på temperaturen på godset i ventilen bättre att byta ut den till en regulator från en elektronisk insprutning  typ en från volvo 240 med 230 f den har slang anslutning både in o ut 2.5 bar perfekt för en saab

Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29