Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - gothicteo

Sidor: 1 2 3 [4]
46
Volvo / SV: växelåda
« skrivet: juni 23, 2010, 13:08:08 PM »
Om du förlänger växelspaken 10mm nedanför kulan får du kortare slag.... En så kallad speedshift!

47
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: juni 17, 2010, 11:55:08 AM »
Bygger på en 244 som var aldeles för bra att såga i bitar. Har en 244 till som ska sågas ner för att ta delar till en BMW E30.

244an blir med dubbla gulhattar resten typ orginal.... Lite länkarms jobb men inget mer. ;)
E30in blir med E-sprut 240 axlar runtom.... >:D

Förra E30in vi byggde blev vi av med på första tävlingen  :(

48
Volvo / SV: Skillnaden på B23 o B230
« skrivet: juni 13, 2010, 13:56:40 PM »
Men kom ihåg att alla block kan man montera fördelaren fram. Måste bara knacka ur pluggen och byta mellanaxeln till en med fördelardrivning. jag gjorde just det på en -98!

49
Bygga / SV: lättning i dörrar
« skrivet: juni 13, 2010, 13:40:44 PM »
Jag har kvar innerplåten på förardörren men urkapat paå passgerarsidan på min 242a.... Du tappar väldigt mycket stadga i dörren om du tar bort innerplåten. En standard dörr till en 244 väger 25kg (ca) av dom är 10 glasrutan, 2kg kablar å hissar å backspeglar.
Du sparar 1-1,5 kg genom att kapa bort innerplåten....
Jag tänker låta bli på min nästa bil!

50
Volvo / SV: 16v någon som har fått liv i en sådan trött sak?
« skrivet: juni 13, 2010, 13:20:37 PM »
En bekant har dubbla 48or på en 16v motor med B23botten ... bromsat 245hk på bakhjulen. Marinkammar
Vore kul att se en kopia på det bromspappret. 245hk på bakhjulen motsvarar c:a 280hk i motorn. Låter en aning mycket på 2.3liter  :read:

Tror det var 2,5 liters vev på den när jag tänker efter!!!! Ringde å frågade han nu å det var 245 på motorn...... Sorry om jag överdrev.....

Dessutom var blocket avslipat 2mm å kolvarna från b23E med små urfrästa spår för ventilerna å ett komp på 13 å så körde han E85....
Han sa att ca 200hk borde vara rimligt med roliga kammar och 48or och resten orginal men det är billigare att ta ut 200hk ut en 8v topp......

51
Volvo / SV: volvo 344
« skrivet: juni 13, 2010, 08:22:07 AM »
Jo så gjorde dom på rallycrossbilarna med 2 stora rör i bakdörren. Det står en sån bil på volvomuseum här i göteborg. Jag har lite bilder på hur framvagnen är förstärkt om nån är intresserad!

Fasen nu blev jag ju sugen på att bygga en sånhär...... Nåja jag har 2 andra att bygga först!

52
Volvo / SV: volvo 344
« skrivet: juni 12, 2010, 21:54:10 PM »
Hitta en som har B19 eller B200 orginal... då passar nämligen B23 rakt i.
Drivlinan håller för upp mot 200hk.....
Nackdelen med 340in är att den är så ruggit trång framtill.... det är ca 15 cm mellan grind å vattenpump.... å där ska fläkt å kyl in!!!

53
Volvo / SV: 16v någon som har fått liv i en sådan trött sak?
« skrivet: juni 12, 2010, 21:51:22 PM »
En bekant har dubbla 48or på en 16v motor med B23botten ... bromsat 245hk på bakhjulen. Marinkammar. Fördelaren är blockmonterad med lock från peugeot 205.... Detta har han i sin gatbil så då borde det ju funka till folkrace åxå.... Kan säga att hans lilla volvo 360 flyttar på sig.

54
Volvo / SV: spridare b23?
« skrivet: juni 12, 2010, 21:46:10 PM »
Spridarna i B230F Är på 214cc/min Ett steg uppåt är de bege som sitter på 16v motorn dom är på 300cc/min.

Detta spelar ifs ingen roll om du inte har en databox som kan hantera spridarna!

Sidor: 1 2 3 [4]