Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volvograbb

Sidor: 1 2 3 [4]
46
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 19, 2013, 19:35:33 PM »
okej fick du rent ordentligt på packningsplanen både på topp och block när du satte ihop motorn? har själv användt  kg packningar men inte haft några problem. även med hög komp. men om du tar isär motorn igen så kanske du ser på packningen vart de har läckt igenom . nya bult? toppen planad så mycket att bultarna bottnar??
Tyckte jag fick bort allt men ska iaf göra det jätte noga nästa gång. Okej okej. Jag ska försöka göra det i veckan eller i helgen och helt enkelt byta packning. Toppen är lika hög som b20 topp så borde väl då inte va problem med förlänga topp bulta?

47
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 19, 2013, 17:32:22 PM »
Okej, vad ligger en sån på för pris och vart kan jag köpa sån? Okej tack dom ska jag inte glöma göra rena!

48
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 18, 2013, 20:54:27 PM »
Okej så inte vattenpumpen alls? Okej, det är packning från KG, GLASER heter den.

49
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 18, 2013, 17:50:48 PM »
Nej de tro jag faktiskt inte, den motorn den kördes på innan va inga problem sen ha den bara legat någon månad.

50
Volvo / b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 17, 2013, 08:27:09 AM »
Jag ha bytt topp på min b20 och oljan på stickan är typ grå/brun och sen är de vit på olje locket. Tyder då väl att jag inte fått de tätt så de kommer vatten i oljan?
Och undra då vad som är felet?

-Kan de vara så att vatten pumpen störde till det för den satt på innan toppen, bli för mycket tryck på den istället?
-Exakt hur ska jag dra toppen, jag drog först 40 sen 80 sen varmkörde och lät den bli kall sen 90. (draget i nm)
-Hur viktigt är det att plana b20 topp? Kan det vara de?

Om ni undra i övrigt va de är med motorn är de portad E topp och dubbla förgasare, sen annan kam (minns ej vilken, men ha de uppskrivet nånstans)

51
Volvo / SV: dubbla små stromberg på volvo 16v bra eller skit?
« skrivet: mars 10, 2013, 20:27:08 PM »

Fö. kan jag tillägga att jag läste på Sävarturbo nån gång att det är rätt många som hänger dig weber 48or, extraktor och "vanlig" tändning på 16 ventilarna och plockar ut effekter kring 180hk, med std kammar etc.
Blev intresserad av denna tråd och tycker de är rätt roligt med volvos 16V motor så undra vad som menar med "vanlig" tändning när dom satt webera på motorn? Är de motorn original tändning? Hur fungera de och hur bra är de?

52
Övriga / SV: volvo B20, förgasar (strömbergare) hjälp.
« skrivet: mars 10, 2013, 09:07:24 AM »
Okej tack, då förstår jag lite mer. Okej man kanske ska köpa en sån bredbandslamba. Men vad händer om man skruvar ut eller in luftblandnings skruven för mycket osv?

53
Övriga / SV: volvo B20, förgasar (strömbergare) hjälp.
« skrivet: mars 05, 2013, 14:17:59 PM »
Kan man ställa in enkel strömberg med hjälp av synkningsverktyg (sånt man köper från kg trimmning) för att få till rätt luftblandning?

54
Övriga / SV: volvo B20, förgasar (strömbergare) hjälp.
« skrivet: mars 03, 2013, 16:05:03 PM »
skruven på den övre bilden ska vara dragen i botten    och den undre är en luftskruv-blandskruv ska vara utskruvad ca 2-2.5 varv

Tack så mycket! Okej så va är den skruven till på övre bilden?
Nedre bilden, Okej så de är hur mycket luft som ska typ va med själva blandningen, den ha inte att göra med soppan? Va händer om den är fel skruvad för mycket och för lite? Dra motorn mer bensin?

55
Övriga / volvo B20, förgasar (strömbergare) hjälp.
« skrivet: mars 02, 2013, 12:17:49 PM »
Jag undra vad dom här två skruvarna är till för och vad händer när jag skruva på dom?

Sidor: 1 2 3 [4]