Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - ds85

Sidor: [1] 2
1
Saab / SV: spridarinstick mek-sprut 16V
« skrivet: januari 28, 2010, 17:51:13 PM »
De utan är de jag kört med iaf....

2
Saab / SV: spridarinstick mek-sprut 16V
« skrivet: januari 21, 2010, 17:02:08 PM »
Jag brukar ta Saabs hjulmuttrar och sen dra de mekaniska spridarna igenom dessa för att få rätt avstånd...funkar kanon.

3
Saab / Bättre gasrespons
« skrivet: oktober 08, 2009, 10:54:11 AM »
Finns det något sätt man kan förbättra gasresponsen på en 900 16v?
Hörde att på opel så kunde man skruva någonstans på LMM för att förbättra det.
Kan man göra något liknande på saab?

4
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 31, 2009, 09:19:17 AM »
Den styrtyckventilen som sitter original på k-jetronic verkar som sagt vara kass på min bil. så då tänkte jag ta bort den och montera den btr som sitter original på 16v men är nu när "volyota" säger hur det ska kopplas lite osäker....
Eftersom den är kopplad original så att vakum är överst,  in är på sidan och returslangen är kopplad på undersidan. så undrar jag hur den ska kopplas om jag monterar den på ett k-jetronic. om det nu går dvs.


5
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 30, 2009, 19:08:15 PM »
Ok får se om det funkar men jag tror du har fel ang anslutningarna. vacum är överst, returen underst. och in är på sidan. iaf som det sitter original. men vi kanske pratar om olika btr. ;)

6
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 30, 2009, 14:17:25 PM »
tack för alla svar...en sista fråga.
Såg att jag hade kvar bränsletrycksregulatorn från original insprutet på 16v på hyllan hemma.
Borde man inte bara kunna ta den och koppla in på k-jetronic sprutet eller blir det fel tryck då?


7
Saab / Lyfta ut motorn i saab 900
« skrivet: augusti 28, 2009, 16:22:21 PM »
Håller på att lyfta ut motorn i en saab 900 2.1 men jag hittar fan i kontakten som delar kabelhärvan från boxen till spridarna.....
Känner mig ganska korkad som frågar detta men vart sitter den...har följt kablarna men hittar ingen. Är väl knappast meningen att man ska koppla ur alla spridare mm för att lyfta ur motorn?

8
Saab / SV: Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 28, 2009, 08:37:22 AM »
ok ska prova det....kan man plugga den annars?

9
Saab / Problem med Saab 16v
« skrivet: augusti 27, 2009, 20:32:16 PM »
Jag har en kompis som precis köpt en saab 900 med 16v fast med mekaniskt sprut och fördelare från b motorn med brytare, fråga mig inte varför...  ;)

För ett tag sen så gick den riktigt bra men inte alls bra nu. även fast inget är rört sen dess.  :(
Nån som vet vad som brukar strula?
Kan man byta tillbaka till original fördelare och behöver man göra något annat än bara montera den? har dålig koll på det där med fördelare.
Han har kvar styrtrycksventilen som jag misstänker är det som strular....borde man plugga den eller är det bättre att ha kvar den?

Tacksam för svar.


10
Saab / extraktorrör till 16v
« skrivet: augusti 25, 2009, 09:58:15 AM »
Finns det nåt extraktorrör till 16v original?
Jag vet att det inte finns på saab 900
men jag såg en som hade det på en 16v och då tänkte jag att det kanske är någon som vet om det finns på någon model av saab 9000 som passar.  Toppen på långmotorn är ju samma som på 900 och 9000 i stort sett iaf.


11
Saab / SV: 2.5L saab
« skrivet: augusti 21, 2009, 10:48:23 AM »
Hur vet man hur mycket man ska svarva av veven, kolvarna och vevstaksöverfallen? eller gäller det bara att prova sig fram?

12
Saab / SV: modifisera k-jetronic
« skrivet: augusti 18, 2009, 17:07:52 PM »
Tänkte hoppa in i denna diskussion och fråga vad menar ni med att sänka 2.3 på stryrtrycksventilen? 2.3 vadå?...varv? grader?.....

jag har justerat soppamängden lite via insexskruven på luftburken på min 16v som jag har monterat k-jetronic till.
Och den går riktigt bra. Däremot undrar jag varför vissa pluggar styrtryckventilen och vad detta har för effekt.

Vore snällt att få lite klarhet i detta.  ;)   

13
Saab / Plana saab 16v
« skrivet: juli 24, 2009, 11:22:16 AM »
Är det någon som vet hur mycket man kan plana en saab 16v utan att det blir problem,har hört att det inte är så mycket?
och vad är måttet på en original 16v topp, tänkte kolla hur mycket min är planad...

Tacksam för svar...

14
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: februari 27, 2009, 08:44:45 AM »
De här LH2.4 sprutet ni pratar om sitter det på nya 900 lr gamla?

15
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: februari 26, 2009, 11:26:30 AM »
Ok tror jag ska kolla med folkracefabriken då...

Undrade ang vilket sprut man ska ta för just nu sitter det inget på bilen och det är ju en hel del jobb att montera ett med kablar och boxar hit och dit ;)
Fick höra av nån att sprutet som sitter på 9000 2,0 av någon årsm, är lättare att montera och att ta bort varvstoppet ifrån lr iaf höja det en del. sen har jag en sån bil på gården.

Bilen som sputet ska sitta i är en 900 -91 om det är av betydelse.

 

Sidor: [1] 2