Kör själv med 8v med 2 mm planing och E85. Där har jag sänkt styrtrycket ca 1 bar från 3,8 till 2,8, samt höjt arbetstrycket en aning (ca 3/10 mm genom att slipa av kopparbrickan som ligger under skruven, hade inga brickor lägga imellan) Det sista gör man för att få lite bättre sprutbild på spridarna. Kör gatubil med detta, 900I-85, har även portat toppen lite.
Du kan med fördel köpa en styrtryckventil från en 900 turbo, tex 83, där är styrtrycksventilen justerbar. Jag har sänkt styrtrycket genom att göra fjädern kortare inuti styrtryckventilen, du får testa dig fram, har tagit ca 1mm på fjädern genom att slipa på slipduk. Skaffa manometer, tex Bts till att mäta trycket på tryckluft, de håller för dessa lite högre tryck.
Nästa steg för mig blir att plana mera och montera Volvos bränslehuvud för B27, för större bränslemängd, som bl a sitter på Saab 8v Turbo.
Mvh Johannes