Hade du tryckarna i olja medan du gjorde vid toppen?
De låg enskilt i zippåsar undertiden, för att hålla reda på vart de hörde hemma.
Vet du hur de lät innan planingen?
Igen aning, köpte den utan att ha hört den igång innan. Enligt säljaren skulle ha blivit renoverad för ca 1500mil sedan.
Inget ovanligt att det låter i början, fast det här var lite för mycket av det goda!
Det var det jag tänkt på också, ibland har man ju knackar det ju lite precis när man startat bruksbilen men det försvinner ganska fort.
OM du misstänker att ventilerna tar i kolvarna, ställ då kammarna som de ska stå med original kamdrev.
Det är ju faktiskt ett alternativ.
1,5 mm ska det gå att plana, INTE mera.
Gött, information på hur mycket man kan plana är ju näst intill obefintligt
Snurrade du motorn innan du stoppade i stiften för att kolla att allt gick fritt??
Ja det gjorde jag. Jag tyckte inte att det var några problem
Tog loss ventilkåpan för att förvissa mig om att olja kommer upp dit upp och det gör det iaf
Kanske skulle testa och slänga i lite olja genom vevhusventilationshålet så det kommer direkt i toppen.
När jag kollar ner i tändstifts hålen så ser jag kanten till "försänkningen" på toppen av kolven, om ventilerna skulle ta i borde inte det vara i det området ventilerna tar i eller är det längre ut mot kanten.
Har också monterat -431 spridare och de ska enligt utsago ticka i varierande ljudvolym när bilen är igång, men det känns inte som att det kan vara det heller ?
[/quote]