Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: William Elgh  (läst 4818 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
William Elgh
« skrivet: november 08, 2009, 22:03:21 PM »
Bor: Älvängen
Kör för: Älvbygdens MK
född:1994
Antal tävlingar: 2 debutant  

Tävlat med: Nissan Sunny
Nuvarande bil: Bygger Audi 80 :)
« Senast ändrad: november 08, 2009, 23:01:31 PM av elgh33 »
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad Baksätet

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 227
  • Alingsås Motorklubb.
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #1 skrivet: november 09, 2009, 09:07:04 AM »
Ser inte ut som att du har bytt framrutan än??   Det måste du ju göra, det var ju bara tunn skitplast där :o
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #2 skrivet: november 09, 2009, 15:24:41 PM »
Ser inte ut som att du har bytt framrutan än??   Det måste du ju göra, det var ju bara tunn skitplast där :o

Nej de har jag inte, men vad är det för fel på tunn plast skit förutom att det blir repigt ???
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad Drutten

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 149
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #3 skrivet: november 09, 2009, 16:16:05 PM »
du får inte ha det som framruta, du måste ha makrolon där om du ska köra plast.

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #4 skrivet: november 09, 2009, 19:22:27 PM »
Citera
FR-T 6.8 Rutor
Material: Säkerhetsglas, laminerat glas eller polykarbonatplast. Vindrutan får ej vara av härdat glas. Användes rutor av plastmaterial (polykarbonatplast) får vindrutans tjocklek minskas till 3 mm, samt sido- och bakruta till 1 mm. Rutorna av glas eller plast, ska utifrån vara väl genomsynliga, gäller ej bakre sidorutor. Utbytt ruta ska vara av samma storlek som original, i ett stycke. Bakre sidorutor får ersättas med plåt. Samtliga trasiga rutor ska vara ersatta före nästa heat.

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #5 skrivet: november 09, 2009, 19:30:29 PM »
Men hur kan jag ta reda på om det är polycarbonatplast eller inte ??? för dom satt ju på när jag köpte bilen (dom är tjockare än 3mm iaf)
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #6 skrivet: november 10, 2009, 14:37:33 PM »
Polykarbonat är så gott som omöjlig att spräcka, medan andra plaster som plexi spricker ganska lätt exempelvis när det böjs, sågas eller borras.

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #7 skrivet: november 10, 2009, 20:55:05 PM »
hej jag har en trimkam till en sån där om du är intresserad en leo 91 110

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: William Elgh
« Svar #8 skrivet: november 11, 2009, 15:18:03 PM »
hej jag har en trimkam till en sån där om du är intresserad en leo 91 110

kanske kan köpa den om min bil går igenom vbok bes :-\ isåfall vad ska du ha för den ???
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad noozs

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 18
  • de e bara å ladda!!!
    • Visa profil