Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: bestycka fajs 45or  (läst 9634 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad dalavolvo

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
bestycka fajs 45or
« skrivet: januari 11, 2015, 20:17:34 PM »
hallå

nu är man i gång och ska trimma en gammal b230 531topp 36/48 ventiler planad 3mm, jag har införskaffat ett par fajs 45or, dock inte bestämt vad jag ska köra med för kamaxel. vad kör ni med för setup och bestyckning?

fullt medveten om att varje bestrykning är mycket svår att beräkna i förväg och man för bäst resultat med rullande landsväg!

mvh 

Utloggad MrGurkan

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: bestycka fajs 45or
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2015, 12:16:04 PM »
Du kanske kan hitta bestyckningstabell här. Dom ha det till dom flesta förgasare. Bestyckade mina weber enligt tabellen och fick bilen gå riktigt bra!

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: bestycka fajs 45or
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2015, 14:57:18 PM »
det finns bara ett bra svar ÅK O BROMSA DEN

Utloggad sleepy_

  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 511
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: bestycka fajs 45or
« Svar #3 skrivet: januari 15, 2015, 18:26:46 PM »
Toppen och speciellt kammen gör stor skillnad för bestyckningen så utan och veta vilken kam är det svårt och gissa en vettig grund bestyckning man kan få bestyckningen hyfsat på gatan om man kollar tändstift och hör hur motorn går en bredbandslamda är ett väldigt bra värktyg och införskaffa om man inte har det.
Sen måste man veta halsringar i förgasarna mm.
men huvudmunstycke brukar bli ca 4-4,3 gånger halsringens diameter nu på vintern skulle jag börjat med det större måttet.
Luftmunstycke 0,10 större på vass kam och 0,30större på en snällare.
lågfart 55-60med snäll kam 60-65 med vassare min senaste webermotor med fs296 portad 530topp och 45er ville ha 65 i lågfart utan luftfilter.
sen f9 e-rör är en bra början
Sen får man ju det knappast perfekt på en gång men bilen bör då gå köra utan problem.
Mvh
« Senast ändrad: januari 15, 2015, 18:31:58 PM av sleepy_ »