Tack för snabbt svar.=)
Det sitter ett redan ett triggersvänghjul från lh.2.4, jag har hallgivaren som ska sitta på sprängkåpan och tänkte använda den. så den biten är ganska enkelt överstökat.
Bilen som jag lattjar lite med är en 740-88 rejsvariant ( ej för allmän väg), och tänkte plocka de sista grejjerna från en 940-92:a, så jag har egentligen allt som behövs, men orkar inte dra om all el bara för att jag byter styrsystem.
Vad i övrigt som är gjort med bilen är:
-renoverad motor med 13mm stakar, nya lager, nya kolvringar,packningar packboxar och o-ringar, urtvättad och petigt rengjord, med honade cylindrar och genomspolade kanaler.
-531 topp, helt orginal.. ska plana 1.8 och polera kanalerna lite innan säsongen startar.
-extractor
-ställbar btr. ställbart kamdrev
-resten är i gott skick eller nytt.
-stumma motorfästen och uppstagat med gummilagringar.
-allt onödigt är urplockad och det sitter en finessbur som är väl förankrad i karossen för vridstyvhet.
-bilstein b6 runt om.
-3,91 utväxling
-viktat 55-45
- plus en massa annat som inte hör till den här tråden.
Jag har gett mig fan på att testa projektet iallafall, men jag kommer nog inte att påbörja projektet förrän jag har kört slut på isdäcken=), Så jag har gott om tid att förbereda ingreppet och skaffa rätt delar. =)