säker på att det var en t5 och inte en vanlig 170hk glt motor från en 850 för en sådan 5a är betydligt billigare än turbomotorerna.
är det ett t5 block är det troligen bytt till sugkolvarna och webrar är ju svårt på en 5a då det just är 5 cylindrar. (även tändning som i vanliga fall styrs av motronic insprutningen kan vara svår och hitta en efterföljare till)
och enda växellådan för bakhjulsdrift till Volvos vitblocksmotorer som finns är m90 lådan ifrån vissa sena 960/s90 med manuell låda.
om det inte är någon omsvetsad låda som använts.
Har inte sett bilen alls eller hört något om den men går ju alltid spekulera:P
tror då att det skulle kosta mer än det smaka och göra ett sånt bygge istället för och köra en 23a med weber (samma effekt)
möjligen om man mappa/chippade om orginalsprutet och fick det och lira bra med lite trim så skulle det kunna vara värt är ju ändå 170 hk org så 50-60 till bör ju gå hitta med org insprutningen