46
Volvo / SV: B230f recept
« skrivet: oktober 23, 2018, 17:22:11 PM »
Bränsle och tändning delen på lh 2,2 är helt separerade det enda bränsle boxen behöver är tändsignal så den vet varvtalet man kan ta bort hela tändnings biten och använda en brytarlös fördelare för b230a med förgasare från tidiga 740 sen trigga bränsle boxen från ett stift på tändslutsteget (osäker vilket det var)
Då har man en tändning som går modda och utan varvstopp lyckas man sedan få en bränsle box chippad med högre varvstopp kan man ju labba med större spridare lmm osv.
Gällande kammarna så brukar lyftet vid 1mm vara angivet det säger mer än vid ventilspel.
Där har
Fs122 250gr
Månen8 260gr
Fs129 265gr
Fs300 271gr
Fs296 276gr
Om jag minns rätt dock säger det inte allt men bästa jämförelsen utan att få ett riktigt kamkort
Men månen8 brukar gå få att lira hyfsat med originalrelaterade grejjer men sen blir dom väldigt klena på låga varv även med bränsle tändning mm hyfsat rätt.
Då har man en tändning som går modda och utan varvstopp lyckas man sedan få en bränsle box chippad med högre varvstopp kan man ju labba med större spridare lmm osv.
Gällande kammarna så brukar lyftet vid 1mm vara angivet det säger mer än vid ventilspel.
Där har
Fs122 250gr
Månen8 260gr
Fs129 265gr
Fs300 271gr
Fs296 276gr
Om jag minns rätt dock säger det inte allt men bästa jämförelsen utan att få ett riktigt kamkort
Men månen8 brukar gå få att lira hyfsat med originalrelaterade grejjer men sen blir dom väldigt klena på låga varv även med bränsle tändning mm hyfsat rätt.